2 sierpnia 2012

Zupa pekińska ostro - kwaśna

Zupa pekińska ostro - kwaśna

Coś dla wielbicieli ostrych potraw. Zupa o specyficznym ostro-kwaśnym, trudnym do opisania smaku, trzeba po prostu spróbować samemu... 
Dodam, że smakuje o wiele lepiej niż wygląda ;).

  • 1/2 piersi kurczaka (u mnie 1 mała)
  • 1/2 puszki pędów bambusa (u mnie 1/2 szkl. kiełków fasoli adzuki) 
  • 5-6 pieczarek 
  • 1 duża cebula 
  • 2 łyżki przyprawy Sambal Oelek (u mnie 1 płaska łyżeczka Papryki ostrej Prymat), 
  • 1,5 l. wody 
  • 1/4 kapusty penińskiej  
  • 2 łyżki ostrego keczupu
  • 2 łyżki octu winnego
  • 2 łyżeczki przecieru pomidorowego (u mnie 5) 
  • 2 jajka 
  • 2 łyżki sosu sojowego 
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej (u mnie 1,5) 
  • 5 grzybków mun (niekoniecznie)  
  • sól

  1. Cebulę pokroić w piórka, pierś pokroić w małe kawałeczki i wrzucić do wrzącego rosołu. Gotować 10 minut. 
  2. Dorzucić wcześniej namoczone, pokrojone w paseczki grzyby mun (nie dodałam) i kapustę pekińską. 
  3. Pieczarki pokroić w plastry dorzucić do zupy razem z bambusem (u mnie kiełki). Gotować kolejne 10 minut. 
  4. Roztrzepane w szklance jajko z 1/2 łyżki mąki powoli wlewać do gotującej się zupy, ciągle mieszając widelcem (z jajek powinny powstać drobne wstążeczki). 
  5. Zupę doprawić w ilościach według uznania: przecierem, octem, keczupem, przyprawą sambal oelek/papryką, sosem sojowym. 
  6. Na koniec wlać do zupy rozpuszczoną 1 łyżkę mąki z odrobiną wody. Zagotować. 
Żródło: smaker.pl 

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja też nie i sama bym takiej zupy na pewno nie wymyśliła. Zrobiłam ją z ciekawości, ponieważ lubię testować różne nowe potrawy i smaki.

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).