10 września 2012

Sałatka warzywna na zimę z cukinią, papryką i ogórkiem

sałatka na zimę, sałatka z cukinii, sałatka w słoikachSałatka zrobiona z myślą o dodatkach do zimowych obiadów. Moja mama robi ją od lat, ja od niedawna.
Jest łagodna z lekko paprykowym posmakiem. Smakuje wszystkim.
(wszystkie składniki dodajemy w ilości według uznania i preferencji smakowych) 




Sałatka warzywna na zimę z cukinią, papryką i ogórkiem:

  • 1 kg papryki 
  • 1 kg cebuli
  • 3 cukinie
  • 1 kg ogórków
Składniki układać warstwowo w słoiku:
1 - kilka kawałków pokrojonej papryki wrzucić na dno słoika
2 - 2 pół-plastry cebuli
3 - cukinia młoda w pół-plastrach (starsza, z ziarnami - obrana i pokrojona w kostkę)
4 - kilka plastrów ogórka

Jeśli to duży słoik, układać od nowa: papryka, itd.  

Można też szybciej: wszystkie warzywa wymieszać razem i napełniać nimi słoiki. 

Dodatkowo do każdego słoika dodać:

  •  koper, ząbek czosnku i ziarna gorczycy

 

Zalewa do sałatki:

  • 5 l. wody 
  • 3 szkl. octu
  • 4 płaskie łyżki soli
  • 1 kg cukru (można trochę mniej)
Zalewę zagotować i zalać słoiki. Słoiki wstawić do wrzątku i gotować na małym ogniu 5 minut aby się zawekowały. 

13 komentarzy:

  1. Sałatkę zrobiłam kilka dni temu. Jest pyszna! Warzywa są chrupiące a zalewa delikatna! Do zalewy nie dałam całego kilograma cukru. Warzywa wymieszałam, nie układałam ich warstwowo! Sałatka ma jeszcze jeden walor - ślicznie wygląda w słoikach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Cieszę się, że skorzystałaś z przepisu i sałatka smakowała :). Moja rodzina bardzo ją lubi.
      Warzywa można pomieszać, a jak ktoś ma ochotę trochę się "pobawić" w układanie, to ładniej wyglądają w słoiku i można później dać komuś w prezencie ;)

      Usuń
  2. czy nie za duzo tej wody wzalewie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno być ok. Zależy też czy ciasno ułożysz warzywa w sloikach, czy luźno. Lepiej jak nawet trochę zalewy zostanie - łatwiej wówczas dokroić trochę warzyw, niż dorabiać zalewę w małej ilości (trzymając się proporcji) ;).

      Usuń
  3. Kocham tę sałatkę, robię według tego przepisu już 2 rok i jest genialna!!
    Anka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anka, bardzo mi miło :) Dziękuję za komentarz :).

      Usuń
  4. Właśnie przypominam sobie przepis bo cukinia obrodziła i zrobię baaardzo dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy ogórki powinno się obrać ze skórki ,a cukinię z pestek jeśli jest młoda ??

    OdpowiedzUsuń
  6. No to zabieramy się do robienia :D coś czuję, że będzie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia. Mam nadzieję, że będzie smakować :).

      Usuń
  7. Jak co roku podglądam przepis na tę sałatkę ,wszystkim bardzo smakuje ,część robię bez papryki (dla tych co nie lubią papryki).

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).