17 stycznia 2013

Jak rozłupać orzecha kokosowego i zrobić wiórki kokosowe?

Ostatnio pisałam Wam na Facebooku, że otrzymałam ciekawą niespodziankę: orzech kokosowy! Niestety paczka nie była podpisana i nie wiem od kogo dostałam ten oryginalny prezent... :(
Tak czy inaczej postanowiłam coś z niego zrobić. Ale, żeby coś zrobić, najpierw musiałam rozłupać kokosa...

Przy potrząsaniu orzechem z jego wnętrza powinien być słyszalny chlupot, co oznacza, że w środku jest woda kokosowa i kokos nie jest stary. 




  • W jednym z końców orzecha znajdują się trzy kropki. Wwiercamy się korkociągiem (lub śrubokrętem) do dwóch z nich i wylewamy do  pojemniczka sok. Można też do jednej z dziurek włożyć rurkę i wypić mleczko prosto z kokosa (u mnie było na jeden łyk).
  • Następnie orzech włożyć na kilka minut do gorącego piekarnika, po czym wyjąć i uderzyć mocno tłuczkiem lub młotkiem - orzech pęka na pół. 
  • Nożem oddzielić miąższ od skorupy, a następnie zetrzeć go na tarce o drobnych oczkach (ja wyręczyłam się robotem kuchennym).
  • Wyszło 260g wiórków kokosowych. Co z nich zrobiłam

 
Białe ciasto fasolowe z wiórkami kokosowymi i czekoladą 

1 komentarz:

  1. :)) tez mam jeszcze tego kokosa i muszę w końcu coś z niego zrobić

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).