8 lipca 2013

Słodki chlebek drożdzowy z maszyny do pieczenia chleba

Słodki chlebek drożdżowy wychodzi wilgotny, miękki i lekko słodki - w sam raz do dżemu czy słodkich past na kanapki. Dobrze smakuje również sam, bez dodatków.
Znika bardzo szybko, na szczęście udało mi się zrobić zdjęcie ostatniego kawałka;). 
Zrobiony z tego przepisu, ale pozmieniałam trochę proporcje składników;). Piekłam go w automacie do chleba (na środku trochę się zapadł), ale można go również wyrobić ręcznie, odstawić do wyrośnięcia i upiec w długiej keksówce w piekarniku.

Składniki:
  • 500 g mąki /(dałam 400 g mąki pszennej + 70 g mąki pszennej razowej)
  • 2,5 dag świeżych drożdży 
  • 2 jajka 
  • 1/4 kostki masła/ (dałam 4 łyżki oleju)
  • 250 ml mleka (lub szklankę wody) 
  • 2-3 łyżki cukru 
  • 1 op. cukru wanilinowego
  • 1/2 łyżeczki soli 
 dodatki:
  • 1/3 szklanki rodzynek 
  • dodatkowo dodałam 3 łyżki tartych orzechów laskowych 
  1. Do pojemnika z automatu do chleba wlać mleko, dodać rozmącone jajka i tłuszcz. 
  2. Wsypać mąkę, sól, cukier i cukier waniliowy, pokruszone drożdże, rodzynki. Automat nastawić na funkcję "słodki chleb". Jeśli ciasto jest za rzadkie, można dodać trochę mąki.
  3. Po wyrośnięciu ciasta, a przed fazą pieczenia można posypać kruszonką lub posmarować jajkiem (pominęłam ten krok).
  4. Chlebek można też wyrobić ręcznie, odstawić do wyrośnięcia i upiec w długiej keksówce, w piekarniku (w 180'C przez ok. 40 min.)




10 komentarzy:

  1. mmmmmmm moja babcia piecze taki chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o, muszę spróbować ten trik, bo mam maszynę do chleba :]
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak masz maszynę do chleba, to koniecznie spróbuj, chlebek sam się robi :)

      Usuń
  3. Naaaaah wygląda pięknie :3 ale słodki, a ja muszę wreszcie ze słodkim wygrać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukru na cały chlebek to tylko 2-3 łyżki, więc nie tak dużo ;) na 2 kromeczki można sobie spokojnie pozwolić ;). Ale jak chcesz walczyć ze słodkim, to zachęcam do przejrzenia innych przepisów z etykietą "bez cukru" :)

      Usuń
  4. Brzmi i wygląda zachęcająco :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to smakowicie wygląda !!! ;)

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).