2 października 2013

Puree z kaszy jaglanej i kalafiora

Dla osób uzależnionych od ziemniaków, proponuję zdrowy zamiennik. 
Robiłam według przepisu z książki "Jesteś tym, co jesz" G.McKeith, ale puree dla mnie wychodzi trochę mało wyraziste w smaku, dlatego następnym razem dodałabym podsmażoną cebulę, oliwę i pieprz.

  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej
  • 1 cebula, obrana i drobno posiekana (polecam ją podsmażyć na oliwie)
  • 1 mały kalafior, rozdzielony na małe różyczki
  • 2 szczypty soli morskiej
  • dodatkowo polecam dodać: 1 łyżkę oliwy, pieprz 

Przepłukać i odsączyć kaszę. Umieścić ją w garnku z 1 i 1/3 szklanki wody, dodać sól i doprowadzić do wrzenia. Zmniejszyć ogień i gotować na małym ogniu przez ok. 15-20 minut. 
W drugim garnku umieścić cebulę z kalafiorem i zalać taką ilością wody, żeby je przykryła. Posolić, zagotować, a następnie zmniejszyć ogień i gotować powoli przez ok. 5 minut. Zdjąć z ognia, odcedzić i włożyć z powrotem do garnka. Rozgnieść tłuczkiem do ziemniaków (lub zmiksować blenderem). Dodać ugotowaną kaszę i wymieszać. Podawać na ciepło.

3 komentarze:

  1. zamawiam sobie taki obiadek na dzisiaj:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba takie połączenie smaków:) pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zaskoczyło to połączenie, sama bym chyba na takie nie wpadła ;)

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).