30 czerwca 2014

ChufaMix® - urządzenie do przygotowywania domowego mleka roślinnego



urządzenie do wytwarzania domowego mleka roślinnego
zdj.: www.chufamix.pl






































Warto robić domowe mleko roślinne - wiemy przynajmniej, co pijemy.

Mleko roślinne kupione w sklepie - oprócz tego, że zawiera różne zbędne dodatki, np. regulator kwasowości (fosforan potasu, fosforan dipotasu), maltodekstryna, stabilizator (guma gellan) - jest drogie. O wiele taniej wychodzi przygotowanie takiego mleka w domu.

Poniżej zestawienie cen mleka roślinnego kupionego w sklepie, z ceną mleka roślinnego wytworzonego w domu.
zdj.: www.chufamix.pl
Na stronie producenta czytamy: "ChufaMix® to pierwsze urządzenie do wyciskania esencji nasion, bakalii, zbóż i ziół. Spróbuj świetnej zabawy w przygotowywanie naturalnych napojów roślinnych łatwo, szybko, oszczędnie i z zachowaniem wszystkich składników odżywczych i oryginalnego smaku użytych produktów.
W naszym urządzeniu przygotujesz między innymi: mleko migdałowe, sojowe, kokosowe, z orzechów laskowych czy włoskich i kasztanów, orszadę z migdałów ziemnych, napoje z nasion komosy ryżowej, sezamu, konopi, pestek dyni czy melona, napoje zbożowe z owsa, ryżu, orkiszu, czy prosa, napój z orzeszków ziemnych, brokuła i inne rozmaite kreacje kulinarne."



Chufamix - urządzenie do wytwarzania domowego mleka roślinnego
 































Na stronie producenta można pobrać książkę z przepisami na różne mleka roślinne i przepisy z wykorzystaniem pozostałej pulpy oraz obejrzeć film, jak wygląda przygotowywanie mleka w ChufaMix®.
Wymiary:wys.24 cm, średnica 11cm.

Oczywiście pierwsze, co nasuwa się na myśl, to przecież sitko i blender każdy w domu ma. I racja, osoby, które mają małą kuchnię, na pewno nie będą chciały kolejnego urządzenia w domu. Jednak według mnie, jeśli ktoś robi bardzo często mleko roślinne i ma większą kuchnię - urządzenie ChufaMix® może się przydać.

Przygotowałam już kilka przepisów z wykorzystaniem ChufaMix® (lzdjęcia i linki poniżej), a tym czasem dzielę się z Wami opinią o nim.

+ plusem jest, to że zrobiony jest z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, bez szkodliwych bisfenoli (BPA FREE )

+ do pojemnika można wlać gorącą wodę

+ tłok pozwala szybko wycisnąć mleko i pozostawić suchą pulpę


+ sitko jest bardzo drobne - idealne, gdy lubimy aksamitne napoje, bez jakichkolwiek grudek (muszę wypróbować do mojego koktajlu z kaszy gryczanej i migdałów, ponieważ blender nie poradził sobie z miksowaniem i wyczuwalne były grudki)


+ łatwe umycie wszystkich części, w tym sitka (z tradycyjnym sitkiem czasem jest problem z dokładnym wymyciem)


+ szybkie przygotowania mleka (namaczanie, miksowanie, wyciskanie i przechowywanie - wszystko robimy w jednym naczyniu)


+ w pokrywce jest wgłębienie, którym można odmierzyć 80g cukru (porcja na 1l. mleka)


+ pojemnik pomieści do 2 l. mleka


+ do pojemnika pasuje każdy blender


+ pojemnik można zamknąć dołączoną pokrywką  





- minusem jest cena, uważam, że sprzęt jest "nie na każdą kieszeń" (180 zł - cena z 06.2014 r.)

A może producent pomyślałby o dodawaniu do urządzenia blendera? Wówczas wydaje mi się, że sporo osób mogłoby być zainteresowanych zakupem ;).


Podsumowując, jeśli robisz bardzo często mleko roślinne i masz miejsce w kuchni na kolejne urządzenie, zachęcam do zakupu ChufaMix®.


Wykorzystując urządzenie przygotowałam:





Domowe mleko orzechowo-owsiane


Pralinki z pulpy po mleku roślinnym


Kokosowe placuszki z pulpy po mleku roślinnym

Mleko migdałowo-owsiane







19 komentarzy:

  1. Fajne urządzenie, na pewno by mi się przydało. Ale ta cena rzeczywiście za wysoka. No chyba, że mialoby blender to za te 180zł moze bym się skusiła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na zdjęciach wygląda bardzo solidnie i funkcjonalnie, niestety cena jest zaporowa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak się sprawdza urządzenie? Korzystasz z niego? Sitko jest nadal dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z sitkiem nic się nie dzieje. Wszystko jest solidne wykonane. Przyznam, że od czasu gdy kupiłam solidny blender kielichowy, nie używam (blender miksuje tak dokładnie, że pulpy zostaje mi niewiele i nie ma problemu z odciskaniem, jak to było przy zwykłym blenderze ręcznym).

      Usuń
  4. ja również chciałam zapytać jak urządzenie? jak na razie robię w domu mleko owsiane, ale jakoś słabo się miksuje, mam blender taki do koktajli w robicie kuchennym to może wypróbuje w tym może będzie gładsze i smak lepszy. Czy smak z tego urządzenia jest inny niż jak odcedzimy sobie tradycyjnie i zblendujemy blenderem ręcznym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, zachęcam Cię do wypróbowania również innych smaków mleka niż owsiane: kokosowe, migdałowe, orzechowe (są smaczniejsze). Smak mleka jest taki sam, różnica może być jedynie w pulpie - w przypadku tradycyjnie zrobionego mleka, może być mniej wyciśnięta (a urządzenie zapewnia doskonałe wyciśnięcie).
      Jak napisałam we wcześniejszym komentarzu, mam mocny blender kielichowy, więc używam go do miksowania. W przypadku niektórych nasion, pulpy zostaje tak mało (np. 1-2 łyżeczki), że większy sens jest przelać mleko przez zwykłe sitko, bo nie ma czego wyciskać.

      Usuń
  5. wiem, że post był już dawno.. więc może to nieaktualne, ale gdzie Ci się udało kupić to za 180 zł? bo wszędzie widzę tylko 230 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy publikowałam post urządzenie kosztowało 180zł, teraz rzeczywiście kosztuje 230zł, widocznie producent zwiększył cenę ;).

      Usuń
    2. Może blender dorzucili w promocji ;). Ja mam tylko taki co truskawki blenduje :/ . mimo wszystko pomysł z mlekiem jest ciekawy, zwłaszcza przy nietolerancji laktozy. Pozdrawiam i dziękuję za całego bloga. Kinga.

      Usuń
    3. Kinga, dziękuje za miłe słowa :).
      Niestety nie dorzucili blendera, sprawdzałam ;). Do wyciskania polecam tradycyjnie sitko, albo opcję z woreczkiem uszytym z gazy lub podobnego materiału, wówczas można w miarę dobrze wycisnąć mleko.

      Usuń
  6. hej hej :) szykuję się do czestego robienia mleka roślinnego. Sama jestem wege mama a moja córeczka nie toleryluje białka mleka więc odrzuciłam je i zakochałam się w roślinnych mlekach i teraz zastanawiam się nad sojabella, chufamix czy właśnie kielichowy... Jaki masz kielich?:)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam Oniblend (http://nietracczasunagotowanie.blogspot.com/2014/08/moj-nowy-pomocnik-blender-omniblend-v.html) - ale on trochę więcej kosztuje.
      Jeśli będziesz używać blendera kielichowego tylko do mleka roślinnego, to może być inny, tańszy.
      Ja używam tego blendera również m.in. do robienia mąki, czy koktajli z migdałami czy kaszą gryczaną.
      Soyabella też jest ciekawym rozwiązaniem.
      Jak masz blender ręczny, to chufamix jest ok.

      Usuń
    2. Hej, czyli jak kupie oniblend to nie kupowac chufa mix juz? :)

      Usuń
    3. Magda, omniblend tak dobrze blenduje, że pulpy zostaje niewiele, i zwykłe, drobne sitko wystarczy (jedynie z kokosa nieco więcej zostaje).
      Jeśli miałabyś blender ręczny lub słaby kielichowy, wówczas miałoby sens kupowanie chufamixa.

      Usuń
  7. Cześć :) czeka mnie codzienna produkcja mleka roślinnego i zobaczyłam na allegro coś takiego - http://allegro.pl/napoj-mleko-sojowe-ryzowe-zbozowe-urzadzenie-i5078823896.html - znasz może? dobre to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie jestem w stanie nic podpowiedzieć, bo nie korzystałam z takiego urządzenia. Może poszukaj w google opinii o tym urządzeniu.

      Usuń
  8. Jest jeszcze jeden minus: wykonane jest z plastiku, więc zalewanie na gorąco odpada, wydziela się wówczas BPA oraz inne podobne. No i jak w końcu pęknie wyląduje ten plastik na wysypisku / w lesie:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stronie sklepu producenta jest informacja, że urządzenie jest zrobione z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością bez szkodliwych bisfenoli (BPA FREE ).

      Usuń
  9. gdziemoge kupic chufamix w warszawie

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).