30 czerwca 2014

Domowe mleko kokosowe (lub kokosowo-owsiane)

Zamiast kupować mleko roślinne, możemy zrobić je taniej, sami w domu.
Kawa z dodatkiem mleka kokosowego smakuje wyśmienicie! 
Mleko oczywiście można przygotować standardowo, przy użyciu zwykłego sitka i garnka (robiłam tak kiedyś mleko owsiane), ale tym razem mleko przygotowałam w odrobinę prościej, przy pomocy urządzenia Chufamix
Polecam też wersję z pominięciem płatków owsianych - z samych wiórków kokosowych - taki napój kokosowy jest jeszcze smaczniejszy.


  • 100 g wiórków kokosowych
  • 50 g płatków owsianych górskich (można zamienić na wiórki kokosowe)
  • 1 l. gorącej wody (ok. 80'C)
  • opcjonalnie dowolny środek słodzący, np. 2 łyżki syropu daktylowego
  1. Wlej gorącą wodę do naczynia. Włóż wkład filtrujący, wsyp wiórki kokosowe i płatki owsiane oraz środek słodzący.
  2. Pozostaw na 5 minut.
  3. Blenderem zmiksuj składniki, podnieś wkład filtrujący i przy pomocy tłoka wyciśnij z pulpy mleko.
  4. Mleko przechowuj w lodówce, w zamkniętym pojemniku. 
  5. Mleko rozwarstwia się i przed spożyciem należy je zamieszać. 



8 komentarzy:

  1. Uwielbiam mleka roślinne, a najbardziej kokosowe i migdałowe. Spróbuję kiedyś połączyć je z owsianym.

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł, koniecznie muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam i zakochałam się w mleku kokosowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mi też bardzo smakuje, szczególnie do owsianki czy kawy.

      Usuń
  4. Ten przepis jest super, mleko jest wyraziste w smaku a mimo to nie geste. Czuc prawdziwa jakosc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julito, dziękuję za komentarz. Bardzo się cieszę, że mleko Tobie zasmakowało :).
      Jeśli masz ochotę, wypróbuj kolejne rodzaje mleka roślinnego (https://nietracczasunagotowanie.blogspot.com/search/label/mleko.ro%C5%9Blinne)

      Usuń
  5. Fajnie że trafiłam na ten przepis bardzo dobra opcja mleka zdrowego do kawy :)

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).