19 września 2014

"Jesteś tym, co jesz" G. McKeith - recenzja książki

O książce Gillian McKeith "Jesteś tym, co jesz", słyszała zapewne część z Was. Jakiś czas temu recenzowałam jej inną książkę: "Jesteś tym, co jesz. Książka kucharska", która zawiera głównie same przepisy. 
W tej natomiast przepisów jest niewiele, za to szczegółowo opisany program przeprowadzenia zmian w swoim odżywianiu.
Gillian McKeith jest dietetyczką kliniczną o międzynarodowej sławie. Pomogła wielu ludziom, a do jej pacjentów należą m.in. aktorzy i członkowie rodziny królewskiej. Nazywana jest “Brytyjskim guru żywienia”.


Do przeczytania książki zachęcają hasła na okładce: "Dzięki tej książce poznasz tajemnice fantastycznej diety i zmienisz swoje życie - będziesz zdrowszy i szczęśliwszy".
" Pozbądź się niezdrowych nawyków żywieniowych, naucz się zapobiegać chorobom związanym z niewłaściwym odżywianiem, np. cukrzycy. Dowiedz się, jak niewielkie zmiany mogą doprowadzić do niezwykłych rezultatów. Jedz więcej... nie mniej."
"Przestrzegając prostych rad Gillian McKeith, już wkrótce będziesz się czuł i wyglądał wspaniale. Będziesz zdumiony, jak wielkie znaczenie może mieć kilka drobnych zmian i jak łatwo je przeprowadzić."

Książka jest bardzo ładnie wydana, wiele pięknych zdjęć i kolorowych stron. Czyta się ją na pewno przyjemniej, niż typowy poradnik z samym tekstem.

Książka podzielona została na kilka rozdziałów:




Z dużym zainteresowaniem przeczytałam rozdział, w którym autorka uczy nas jak samemu wstępnie ocenić, co jest z naszym ciałem nie tak, na podstawie obserwacji różnych znaków szczególnych na ciele (oczy, uszy, usta, dłonie, język, twarz, wypryski, itp.).
 



 
Autorka porusza wiele zagadnień związanych ze zdrowym ciałem i odżywianiem.

Gillian McKeith zachęca do dużego spożywania warzyw i owoców, orzechów, nasion, strączków, wodorostów, zbóż, a także ryb (w dużej większości produkty dostępne w Polsce, jedynie z kilkoma może być problem).  
Prezentuje nam też przykładowy tygodniowy jadłospis oraz ponad dwadzieścia przepisów.  

Pod koniec książki znajduje się rozdział z 20 pomocnymi wskazówkami.

Dla osób, które nigdy nie interesowały się zdrowym odżywianiem, książka może być wielkim zaskoczeniem. Zapewne też otworzy oczy na wiele ważnych rzeczy związanych z odżywianiem i funkcjonowaniem organizmu. 
Dla osób, które są w temacie, pozwala na usystematyzowanie dotychczasowej wiedzy.

Autor: Gillian McKeith
Wydawnictwo: Rebis
Liczba stron: 223
Oprawa: miękka
Cena: 49,90 zł

Dziękuję sklepowi http://sklep.gillianmckeith.pl za przekazaną książkę do recenzji.
Jeśli ktoś mieszka blisko Świętochłowic, może zajrzeć do sklepu stacjonarnego lub na stronę sklepu na FB.

2 komentarze:

  1. Kiedyś czytałam, że nie tyle jestem tym, co jem, co jestem tym, co wchłaniam (albo przyswajam - nie ważne, na jedno wychodzi). Ale książka, która sugeruje, że mam się nie ograniczać w ilości spożywanych potraw już na wstępie budzi moją sympatię ;-)
    A tak naprawdę to mam kilka książek traktujących o zdrowym odżywianiu i każda zdaje się radzić co innego. Ale tę chętnie przejrzę... o ile istnieje w wersji e-, bo na papierowe to ja już miejsca nie mam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pochłaniam ostatnio różne książki o tej tematyce i aż mi się w głowie kręci (oczywiście pozytywnie) od wszystkich rad. I książka "Jesteś tym ci jesz" jest również na mojej liście, a właściwie to już czeka na półce na swoją kolejkę do przeczytania. Widzę po recenzji, że warto się pospieszyć i sięgnąć już do niej:)

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).