7 grudnia 2016

Makaron ze szpinakiem bez śmietany (wersja wegańska, bezglutenowa)

Makaron ze szpinakiem (wersja wegańska, bezglutenowa)
Danie obiadowe, w wersji wegańskiej i bezglutenowej, którego przygotowanie zajmie Wam mniej niż 30 minut. Makaron oczywiście możecie zmienić na swój ulubiony. 
Danie jest idealne, gdy się spieszycie, a lodówka jest pusta... W zamrażalniku mam zawsze mrożony szpinak (w sezonie świeży w ogródku), paczka makaronu też zawsze się w domu znajdzie ;). 
Przygotowanie jest proste, a smak - musicie sami spróbować i ocenić ;).


Na 2 porcje:                      
  • ok. 200 g dowolnego makaronu (np. kukurydzianego)
  • 450g mrożonego szpinaku (w sezonie świeżego)        
  • 2 łyżki oleju (np. rzepakowego Fithia z dodatkiem oliwy z oliwek)
  • 2 ząbki czosnku       
  • garść nasion słonecznika        
  • dowolne przyprawy (np. sól)                                     
  1. Makaron ugotuj i odcedź.
  2. W międzyczasie na suchej patelni podpraż nasiona słonecznika.
  3. Zsuń je na talerz, a na patelnię wlej olej i podsmaż szpinak z solą.
  4. Następnie dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek i smaż jeszcze przez chwilę. Jeśli szpinak będzie za suchy, możesz dodać odrobinę wody lub oleju.
  5. Ugotowany makaron przełóż na patelnię i wymieszaj ze szpinakiem. 
  6. Przełóż na talerz, a wierzch posyp prażonymi nasionami słonecznika.



Makaron ze szpinakiem przygotowałam w ramach wyzwania, które otrzymałam od marki Fithia (miałam przygotować w 30 minut danie składające się z 5 składników).

Jeśli lubicie podobne wyzwania, zapraszam Was do udziału w konkursie Fithia Smak Wyzwolony. Zadaniem jest takie samo, a nagrody to:
- 1 Thermomix
- 10 blenderów KitchenAid 
- codziennie: zestawy produktów Fithia i eco torba.

#smakwyzwolony #smakwyzwolonykonkurs

3 komentarze:

  1. Coś dla mnie :) Uwielbiam makaron ze szpinakiem i serem feta, ale nabiał jestem zmuszona ograniczać, więc z przedstawioną przez Ciebie wersją powinnam się bardziej zaprzyjaźnić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. całkiem smaczne i pożywne uwielbia taką wersję makaronu że szpinakiem moja córka często to gotuję jak nie mam czasu

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).