31 lipca 2012

Pikantne kotlety z kaszy gryczanej i płatków owsianych

Pikantne kotlety z kaszy gryczanej i płatków owsianych
Z wczorajszego obiadu została mi kasza i trochę sosu kurkowego, tak więc przygotowanie obiadu zajęło mi dosłownie chwilę. 
Dla odmiany, aby podać kaszę gryczaną inaczej niż na sypko, zrobiłam kotlety. Dzieci je uwielbiają.

  • 200 g kaszy gryczanej prażonej (u mnie Młyny Stoisław)
  • 3/4 szkl. płatków owsianych błyskawicznych 
  • 1 duże jajko
  • 1 duża cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • ostra papryka
  • pieprz, sól
  • natka pietruszki 
  • olej
  1. Do miski wsypać ugotowaną kaszę połączyć z płatkami owsianymi lekko skropionymi wodą, dodać jajko, wyciśnięty czosnek, cebulę zeszkloną na oleju. Mocno przyprawić. Jeśli masa po wymieszaniu jest za sucha można dodawać stopniowo odrobinę wody (jeśli wleje się za dużo, kotlety będą się rozpadać).
  2. Formować małe kotlety, obtaczać w bułce tartej (lub mące) i smażyć na rozgrzanym oleju. 
  3. Szybciej będzie jak po prostu zsuniecie z łyżki masę na patelnię, bez obtaczania i lekko uformujecie kotlety (nie będą one jednak wtedy tak chrupiące i przypieczone na złoto-brązowo).
  4. Najlepiej smakują z surówką i sosem grzybowym (u mnie z kurkowym: przepis).


1 komentarz:

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).