29 września 2012

Deser panna cotta z sosem truskawkowym Winiary

Deser dla leniwych ;)
  • Winiary Pomysł na...Panna Cotta z sosem truskawkowym
  • 250 ml śmietanki 30% (u mnie 18%)
  • 250 ml mleka
  • 50 ml gorącej wody
Deser zawiera dwie saszetki z proszkiem. Zawartość większej saszetki wymieszać z 250 m śmietanki. 
Zagotować 250 ml mleka. Zdjąć naczynie z mlekiem z ognia i wlać przygotowany miks. Całość mieszając doprowadzić do wrzenia. Przygotowany deser rozlać do 4 foremek. Chłodzić w lodówce około 1,5 godziny.
Sos: Zawartość mniejszej saszetki wsypać do naczynia i zalać 50 ml gorącej wody. Dokładnie wymieszać. Ostudzić i chłodzić w lodówce. Przed serwowaniem deseru sos ponownie wymieszać. Foremki z kremem zanurzyć pojedynczo w gorącej wodzie nie dłużej niż 10 sekund i wykładać do góry dnem. Gotowy deser polać sosem .


Opinia: Do deseru użyłam śmietany 18% i być może dlatego deser nie stężał się dostatecznie, mimo 2 godzin w lodówce. Trochę za słodki. Generalnie nie przepadam za deserami typu panna cotta, ten również nie zachwycił mnie smakiem. Raczej nie zrobię go ponownie (deser Tiramisu z tej serii o wiele bardziej mi smakował).

1 komentarz:

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).