30 czerwca 2013

Pikantne tortille z indykiem na szybko

Nie lubię gdy coś się marnuje w kuchni. Gdy zostaje mi z obiadu pieczone lub ugotowane mięso, na kolację robię szybkie tortille. Gdy nie mamy pieczonego mięsa możemy podsmażyć na patelni surową pierś indyka lub dodać dobrą drobiową wędlinę.



  • 250-300 g pieczonej piersi indyka
  • 4 naleśniki "Tortilla wraps"
  • ok. 10 łyżek pikantnego sosu (np. Sos Chili Winiary) lub ketchupu
  • 4 łyżki majonezu 
  • dowolne warzywa (u mnie 1 ogórek)
  • 4 liście sałaty lodowej
  • 2 łyżeczki przyprawy do gyrosa
Ogórek obrać i pokroić w słupki. Mięso również pokroić w słupki, posypać odrobiną przyprawy do gyrosa i podgrzać krótko na patelni lub w mikrofalówce.  
Naleśniki podgrzać przez chwilę w mikrofalówce, następnie smarować je cienko majonezem i układać na nich liść sałaty, pokrojone na kawałki mięso oraz warzywa. Polać pikantnym sosem lub ketchupem.
Zawinąć dół naleśnika do wewnątrz, a następnie jeden bok do środka i przykryć drugim bokiem. Dół zawinąć serwetką.





4 komentarze:

  1. świetny pomysł na tę tortillę, ja dodam jeszcze cebulkę ,pomidora i sosu czosnkowego , już moja wyobrażnia działa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, niech każdy dodaje to, co lubi lub akurat ma w lodówce ;)

      Usuń
  2. ja nie umiem tego zawijac , zawsze mi wszystko wypada :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są 2 wyjścia: albo kup większe tortille, albo nakładaj mniej dodatków. A jak zawiniesz dobrze w serwetkę, nic nie powinno wypadać ;)

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).