24 czerwca 2013

Pulpeciki mięsne z sosem bolońskim i konkurs z Winiary

Kilka dni temu otrzymałam przesyłkę od firmy Winiary, która zachęciła mnie do zaaranżowania włoskiego wieczoru. 
Postanowiłam przyrządzić makaron z pulpecikami, wykorzystując jeden z sosów. 











W skład paczki wchodziły: 2 domowe makarony włoskie, sosy Italia Winiary, łyżka do makaronu oraz płyta z włoską muzyką.  

Włączyłam pierwszy (utwór Mambo Italiano) i wzięłam się do pracy;).








Składniki potrzebne do wykonania:
  • 350 g mięsa mielonego
  • 6-7 łyżek mąki 
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 małe jajko
  • sól, pieprz, papryka słodka
  • siekana natka pietruszki
  • sos Italia boloński Winiary
  • 300 g makaronu
Mięso przełożyć do miski, dodać jajko, mąkę, przeciśnięty przez praskę czosnek, przyprawy oraz siekaną natkę pietruszki. Wszystko dokładnie wymieszać. 
Zwilżonymi w wodzie dłońmi formować pulpeciki. Wrzucać je do wrzącej wody i gotować przez 5 minut, a następnie wodę odlać.
Sos Italia boloński wsypać do 300 ml wody i wymieszać. Wlać do pulpetów i gotować przez 5 minut często mieszając. Sos można również przygotować samemu (np. z takiego przepisu).
Po ugotowaniu makaron wykładamy na talerz, polewamy sosem i układamy pulpeciki oraz posypujemy siekaną natką pietruszki (można jeszcze posypać parmezanem).






Do tego dania najlepiej pasuje czerwone wino, ale wbrew przyjętym zasadom, podałam wino białe wytrawne. Muszę przyznać, że bardzo dobrze się komponowało ;). 


















*****************************

Chciałabym zaprosić Was do konkursu, w którym do wygrania są 2 zestawy upominków (po jednym zestawie dla każdej nagrodzonej osoby). 
W skład każdego wchodzą: sosy Italia, łyżka do makaronu oraz płyta z klimatyczną, włoską muzyką.




1. W komentarzu poniżej należy dokończyć zdanie "Włoska kuchnia to dla mnie…" oraz pozostawić swój adres e-mail.
2. Każdy może wpisać tylko 1 propozycję.  
3. Konkurs trwa od 24.06 - 01.07.2013 r.
4. Nagrodą w konkursie jest zestaw upominków od Sponsora, marki WINIARY (przedstawiony na zdjęciu powyżej), który otrzymają dwie wyróżnione osoby.
5. Będzie mi miło, jeśli polubicie mój profil na FB: Szybkie gotowanie oraz profil Sponsora: Winiary
6. Wyniki konkursu zostaną podane na blogu, w ciągu tygodnia od zakończenia konkursu.
7. Zwycięzcy konkursu mają 5 dni na przekazanie swoich danych adresowych.

8. Szczegółowy regulamin konkursu znajduje się tutaj.



15 komentarzy:

  1. staram sie nie jesc czy robic jedzenia z "torebki", ale czasami sie przydaja;

    Włoska kuchnia dla mnie to radość jedzenia i zycia.
    par81@web.de

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba przyznać ze te dania z torebki są naprawdę dobre:)

    "Włoska kuchnia to dla mnie tajemnica nie odkryta"

    OdpowiedzUsuń
  3. Włoska kuchnia to dla mnie zapach lawendy toskańskiej, smak pysznej pizzy z duża ilością oregano i zakręcone pyszne spaghetti pod pierzynką z parmezanu!
    kiad@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne pulpeciki :))))

    Włoska kuchnia to dla mnie sama rozkosz :)))

    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj
    smakowyraj@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kuchnia włoska to dla mnie: kolory, zdrowie, smak, świeże zioła,pomidory, oliwki,wino, rodzina, rozmowy, śmiech :)

    ola.to@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Włoska kuchnia to dla mnie wspomnienie lata i niezapomnianych wakacji w słonecznej Italii :)
    ewcia622@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Włoska kuchnia to dla mnie
    zawsze pusty garnek na dnie,
    moja rodzina wszystko do końca wyjada
    czy to spagetti, risotto, czy piada,
    więc jestem z tego faktu zadowolona,
    bo pochwały przy stole to radość nieoceniona :).

    agika.art@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Włoska kuchnia to dla mnie swego rodzaju oznaka, że dojrzałam. Serio. Jako dziecko kibicowałam i to z ogromnym zapałem pewnej drużynie piłkarskiej, która w finale LM przegrała z AC Milanem… tak mocno znienawidziłam Włochów, że nie śmiałam tknąć niczego, co włoskie. Gdy znajomi zajadali się pizzą, ja pałaszowałam kanapki z serem. Gdy na obiad siostra robiła Spaghetti, ja z uporem maniaka wcinałam owe kanapki. A dziś… dziś kocham tą kuchnię! Kocham za niesamowity smak przepełniony dojrzewającymi w słońcu pomidorami, za aksamitny smak oliwy z oliwek. Ale przede wszystkim kocham ją za to, że będąc we Włoszech zobaczyłam, co to gotowanie. Ile może ono sprawiać radości, a wkładane serce w przygotowanie posiłków czuć na talerzu.

    Pozdrawiam :)
    m.czapiewska@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Włoska kuchnia to dla mnie wybuchowa mieszanka smaków, w której można znaleźć zarówno nutę ostrego, śródziemnomorskiego temperamentu i jednocześnie delikatnej i leniwej sjesty.
    annazawadzka1988@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Włoska kuchnia to dla mnie smak dzieciństwa i pizz ;)

    bookandcooking@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Włoska kuchnia to dla mnie przede wszystkim potrawy mączne, wszelkiego rodzaju makarony, pierożki, takie jak ravioli, gnocchi i oczywiście pizza na cienkim i chrupiącym spodzie.
    Włoskie danie nie istnieje bez mozzarelli i parmezanu, ziół, pomidorów, oliwek, oliwy z oliwek oraz słynnej przekąski bruschetty. Cała włoska uczta nie może się obejść bez dobrego wina i pysznego deseru tiramisiu lub panna cotty.

    katarzynakozubowska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Włoska kuchnia to dla mnie raj dla podniebienia, samo zdrowie oraz radość życia zgrabnie przeniesiona na talerz
    editt007@WP.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Włoska kuchnia to dla mnie… rodzinne ukojenie zmysłów w zdrowym rytmie :-)

    mamaniusia@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Włoska kuchnia to dla mnie coś co na prawdę lubię. Zakochałam się w tej kuchni będąc we Włoszech na wycieczce, później kupiłam pierwszą później kolejną książkę o kuchni włoskiej i tak rozpoczęła się nasza włoska przygoda w domu. Kochamy makarony, zapiekanki, desery i cudne wino. To sposób na pyszny obiad, kolację czy deser. Włoska kuchnia to również sposób na spędzenie miło czasu na gotowaniu rodzinnym, lubimy to i lubimy dobrze gotować i jeść.
    anya_86@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. oliwenmen@gmail.com

    Włoska kuchnia to dla mnie miłość, pasja i wiedza życiowa przekazywana z pokolenia na pokolenie.To sekrety i receptury kulinarne przekazywane młodszym przez nawet setki lat na starych, pożółkłych kartkach zeszytów spisywanych odręcznie.Włoska kuchnia to wielkie spotkania rodzinne z mnóstwem pysznych dań na dużym stole, gdzie troskliwe kobiety non stop coś dokładają. To wreszcie dom pełen śmiechu, radości i gwaru, miłości.

    OdpowiedzUsuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).