22 września 2013

Pasta z awokado i suszonymi pomidorami (guacamole)

Pasta z awokado i suszonymi pomidorami (guacamole)
Kolejna wersja pasty z awokado. Tym razem dodałam suszone pomidory i to był bardzo dobry pomysł. Według mnie pasta wyszła jeszcze lepsza. 
Po przepisy na inne pasty do chleba zapraszam do etykiety "pasta do chleba". 
Po przepisy na różne chleby na zakwasie, drożdżach lub bezglutenowe - etykieta "pieczywo".

  • 1 dojrzałe awokado 
  • 6-8 suszonych pomidorów
  • 1 łyżka oleju (z zalewy z pomidorów)  
  • sól, pieprz do smaku
  • szczypta czosnku suszonego
  • 1 łyżeczka soku z cytryny 
dodatek:
  • chleb, najlepiej domowy razowy (a tu akurat chleb sitkowy z mieszanką nasion ze sklepu Chlebnazdrowie)
  1. Awokado obrać i rozgnieść widelcem w miseczce. 
  2. Dodać drobno pokrojone pomidory, olej, czosnek, sól, pieprz i sok z cytryny. 
  3. Dokładnie wymieszać (lub zmiksować blenderem, jeśli chcemy gładką pastę). 
  4. Przechowywać w słoiku, w lodówce, przez 2 dni.

10 komentarzy:

  1. bardzo fajna nieco ulepszona wersja guacamole:) podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z nam inną wersje ale tą też będę musiała wypróbować;p Zapraszam cie na szczyptę soli:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jest fajna, ale zastanawiam się czym przełamać smak? może na wierzch kanapki plasterek świeżego ogórka? spróbuję. ale pasta jest ok ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodatki, jak do tradycyjnych kanapek - według uznania ;) - mogą być kiełki, ogórek kiszony, ogórek świeży, papryka, rukola, itd... Smacznego :)

      Usuń
  4. Oczewiscie pokropić limonką, a olej z pomidorów to ja wręcz odsączam oraz dodaje nieco drobniutko posiekanej czerwonej cebuli. Bezpośredni przed podaniem sypie na kanapke grubego pieprzu bądź siekam papryczke peperoni, ale to już wedle gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podzielenie się pomysłami na zmianę smaku pasty. Za każdym razem może smakować inaczej ;).
      Może być też oczywiście limonka (ale cytryna jest też ok). Cebulka to też dobry pomysł (nie używam, bo po surowej źle się czuję).

      Usuń
  5. Pyszna pasta, ja dodałam czosnek w ząbku, a nie suszony. Pewnie jest trochę ostrzejsza, ale świetna :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis na pastę do pieczywa, również dodałam czosnek surowy i chyba więcej suszonych pomidorów z końcówki słoika, z pestkami dyni. Smaczna, pożywna i wiesz co jesz. Godna polecenia i na pewno zrobię ją nie raz. Jestem dopiero co po spożyciu śniadania z tą pastą i jest mi błogo. Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo ją lubię i często przygotowuję. Zachęcam do wypróbowania również innych past (etykieta "pasta do chleba"). Dziękuję za komentarz :).

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).