12 września 2013

Sposób na makaron według Mai Sablewskiej

Maron z warzywami według przepisu z książki „Sposoby na zdrowy styl życia wg Mai Sablewskiej”. 
W przepisie nie było żadnej wzmianki o przyprawach, ale nie wyobrażam sobie tego dania przygotowanego w taki sposób, dlatego dodałam przyprawy. Smażyłam na patelni, na oleju, ponieważ tak przyrządzone warzywa bardziej mi smakują (zamiast zaproponowanej wersji warzyw uduszonych bez oleju).

  • 100 g dowolnego makaronu (np. ryżowego, razowego, orkiszowego, z pszenicy durum)
  • 1 młoda cukinia (można zastąpić małym kalafiorem podzielonym na drobne różyczki) 
  • 2-3 marchewki 
  • 1 mała cebula
  • natka pietruszki 
  • garść pestek dyni
  • sól, pieprz
  • ulubiona przyprawa (u mnie do potraw włoskich)
  • odrobina oleju do smażenia
  • 2 łyżki oleju z pierwszego tłoczenia (do polania)
  1. Cebulę obrać i pokroić w kostkę. 
  2. Marchewki i cukinię pokroić w plasterki lub paski. 
  3. Wszystkie warzywa udusić w garnku przez 2-3 minuty z odrobiną wody (ja podsmażyłam na patelni na oliwie z przyprawami). 
  4. Do ugotowanego makaronu dodać warzywa, posypać siekaną natką pietruszki i uprażonymi na suchej patelni pestkami dyni. 
  5. Przed podaniem można polać dwiema łyżkami dobrego oleju.


2 komentarze:

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).