17 sierpnia 2014

Babka z mąki razowej 2000

Babka z mąki razowej 2000 - wydawałoby się, że nie może wyjść dobra z takiej mąki, a jednak udało się i do zdjęcia został mi już tyko kawałek ;).
Ciasto wychodzi pyszne, domownicy nie zgadli, że jedzą ciasto z mąki razowej
Niestety zawiera sporo tłuszczu, więc jeśli będziecie robić z mniejszą ilością tłuszczu, dajcie znać jakich proporcji użyliście i czy wówczas babka wychodzi smaczna.  
Przepis od mojej sąsiadki.
  • 1 szklanka mąki pszennej razowej typ 2000
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej (zamieniłam na razową)
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego (zamieniłam na ksylitol)
  • 5 jajek
  • 200 g masła
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 czubate łyżki płatków żytnich lub owsianych
  • 1 garść rodzynek
  1. Jaja ubić z cukrem. W tym czasie roztopić masło wraz z olejem. 
  2. Do ubitych jaj dodać mąkę i proszek do pieczenia, wymieszać. 
  3. Dolać letni tłuszcz. 
  4. Na koniec wsypać płatki żytnie oraz rodzynki.
  5. Formę babki (lub keksówki) wysmarować masłem i posypać bułką tartą. 
  6. Ciasto przełożyć do formy i piec ok. 40 minut w temperaturze 180'C.

1 komentarz:

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).